úterý 2. května 2017

Cigarety stmelují kolektiv

Vycházím z kancelářské budovy Titanium v Brně a vidím tři oddělené hloučky lidí. Nikdo nestojí sám, každý je v nějaké skupině. Většina z nich kouří, překvapivě však ne všichni. Za pět minut už v kuřáckém prostoru nestojí nikdo. Rozešli se do svých pater, ke svým stolům.

Později jdu kolem budovy Masarykovy univerzity a mám před sebou opět to stejné. Sedm studentů drží v ruce cigaretu, jedna studentka nikoli. Hlouček kuřáků na pětiminutové pauze už mě nepřekvapí. Potřebují si dopřát svoji dávku nikotinu. Kde se tu ale berou nekuřáci? Dobrovolně tráví svůj volný čas postáváním v zimě a ještě se z nich stávají pasivní kuřáci. Co je na tomhle dobrého?

„Cigarety stmelují kolektiv,“ zodpovídá můj dotaz jeden z kouřících studentů Jakub Bednář. Jediná nekouřící studentka Daniela Brňáková souhlasně přikyvuje. „Na pauzu všichni odejdou ven a já pak zůstanu sedět sama. Radši jdu s nimi,“ vysvětluje svůj důvod Daniela.

Osobně pořád nechápu, co je na kouřové pauze tak lákavé. Proč kuřáci holdují pěti minutám společného ničení plic? Nekuřáci se jako kolektiv nestmelí? A je možné, že mi jakožto nekuřákovi něco uniká? I o tom si budete moci od čtvrtka přečíst v rubrice Trafika na http://www.munimedia.cz/rubrika/trafika/.

Zuzana Janáčková

Žádné komentáře:

Okomentovat