sobota 13. května 2017

Domácí zvířata jako pasivní kuřáci

Pejskaři to znají: když koukáte na svého psa, jak si hraje s jinými, naplňuje vás to pocitem štěstí. Běhá, skáče, pokouší ostatní. Pak se ale najednou prudce zastaví. Zakašle. A znovu.

Většina lidí by to asi přešla a na celou záležitost hned zapomněla. Mně ale bliká v hlavě výstražný vykřičník. Tento můj pes je totiž ten typ, který když má dobré období, je na veterině jen co dva měsíce (tu rozřízlá noha, tu alergická reakce). A protože se kašlání v dalších dnech opakovalo, není divu, že při první příležitosti už si to nervózně přešlapuji v ordinaci. Zatímco pes se zdá být maximálně v klidu, já poslouchám diagnózu. Ve zkratce: je to kardiak. Či jak říkají mí rodiče, srdcař. Vše později potvrdí ještě výsledek vyšetření.



I když o problém s plícemi nakonec nešlo, dál mi to vrtá hlavou. U nás doma si sice někdo zapálí jen výjimečně, ale jak je to se psy, kteří žijí v jednom bytě s kuřáky? Kouř z cigaret se k nim dostane, škodlivé látky v něm obsažené také. Proč by tedy nemohl být nejhorší možný výsledek stejný jako u lidí? Projíždím diář a volám veterináři (díky zmíněnému psovi volím jednoho z mnoha možných).



Co mi odpověděl na mé dotazy, a tedy i zda a jak kouření ovlivňuje psy, se dozvíte na muniMEDIA už v úterý.


Veronika Košťálová

Žádné komentáře:

Okomentovat